loading...
وبلاگ قرانی هنرستان شهید قاضی
محمد رضا جدی بازدید : 13 سه شنبه 1392/01/20 نظرات (0)

امام صادق (ع):

برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.

جهادالنفس/ح53

و اگر خدا بر تو ضرری خواهد هیچ کس دفع آن ضرر نتواند و اگر خیر و رحمتی خواهد باز احدی منع آن نتواند که فضل و رحمت حق به هر کس از بندگان بخواهد البته می رسد و اوست آمرزنده مهربان.

 

سوره یونس / آیه شماره ۱۰۷

ای مومنان هرگاه فاسقی خبری برای شما آرد (تصدیق مکنید تا) تحقیق کنید ، مبادا به سخن چینی فاسقی از نادانی به قومی رنجی رسانید که سخت پشیمان گردید.

سوره حجرات ، آیه ۶ ، ترجمه مرحوم استاد الهی قمشه ای

حضرت علی(ع) فرموده اند:

فقر برای مومن از خط گونه اسب خوش نماتر است.

 

کتاب الایمان والکفر/ص۳۶۵/حدیث۲۲

حضرت علی (ع) میفرمایند:

هیچ بنده ای مزه ایمان را نچشد تا دروغ را ترک کند، چه شوخی باشد و چه جدی.

 

منبع: اصول کافی/جلد۴/صفحه۳۷

حدیث قدسی:

حضرت محمد(ص) از خداوند سبحان نقل کرده که حضرت حق فرمود:اگر در روی زمین فقط یک مومن بود،من از دیگر مخلوقاتم بی نیاز بودم وبه طور قطع ایمان اورا برایش مانوس می کردم تا با داشتن آن به کسی نیازمند نشود.

کلیات حدیث قدسی/شیخ محمد ابن حسن حر عاملی/حدیث۲۲

۳

حضرت علی (ع) می فرمایند:

هرکه خود رای گردید به هلاکت رسید، وهرکه با مردمان رای برانداخت خود را در خرد آنان شریک ساخت.

نهج البلاغه/کلمات قصار/شماره۱۶۱

مردی به  امام جواد(ع) عرض کرد:مراسفارش فرمایید.آن حضرت فرمود:

((می پذیری؟ عرض کرد بله.امام(ع)فرمود:صبررا متکای خودساز،فقررادرآغوش گیر،لذت ها راواگذار،باهوس مخالفت کن وبدان که هرگز ازمراقبت خداوند بیرون نیستی،پس ببین که چگونه می باشی.))

صحیفه رستگاری. حدیث۵۰۶

حضرت فاطمه زهرا(س) می فرمایند:

{روزی رسول خدا(ص) خطاب به من فرمودند:ای فاطمه،هرکس برتوصلوات بفرستد خداونداوراموردآمرزش خودقرارداده وهرکجای بهشت که من باشم اورابه من ملحق خواهدساخت.}

صحیفه فاطمیه - ص ۱۸۹- حکمت۳۵

پیامبراکرم(ص) فرموده اند:

براستی که رمضان نامیده شد زیرا گناهان را ازبین می برد.

(منبع:میزان الحکمه،ج۴،ص۱۷۶،حدیث ۷۴۴۱ )

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
گفتم: خيلي خونسردي! تو خدايي و صبور! من بنده‌ات هستم و ظرف صبرم کوچيک... يه اشاره‌ کني تمومه! گفتي: عسي ان تحبوا شيئا و هو شر لکم .:: شايد چيزي که تو دوست داري، به صلاحت نباشه (بقره/216) ::.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 47
  • بازدید کلی : 488
  • کدهای اختصاصی

    قالب بلاگفا

    كد موسيقي براي وبلاگ



    ساعت ساعت ساعت فلش